Energia para made in Germany

 Ekkor a lakosság már hidegben fog ülni, mivel az ő ellátásukat már nem tudják biztosítani.

Az elektromos áram az év eleje óta háromszorosára nőtt. Az elektromos autók tulajdonosai most azt vették észre, hogy járművük feltöltése már drágább, mintha 95-ös benzint tankolnának. Márciusban még hatvan százalékkal olcsóbban közlekedtek, mint belsőégésű motoros autóstársaik. Ha a tendencia marad, hamarosan 50%-kal lesz drágább az áram, mint a benzin. 

A német „Autobild” hozta rá a frászt a német autósokra, mivel a német energetikai cégek további áremeléseket terveznek. A Lipcsei Árambörze szakértői ezt nem is tagadták, így a lap kiszámolta, hogy az elektromos járművet használóknak 100 km 21–22 euróba fog kerülni, ami átszámítva durván 9000 forint. Rengeteg német a közelmúltban már megvált Otto-motoros járgányától és elektromosra váltott, mivel zölden és főleg olcsóbban tudott közlekedni. A nagy áramszolgáltatók azonban nem osztották a német kormány és az Unió ötletét, hogy 2035-től ne lehessen hagyományos motorral rendelkező autókat üzembe helyezni. Tudták, hogy a hálózat ezt nem fogja bírni, pedig akkor még híre-hamva sem volt a háborúnak. Már több mint egy éve Németország kénytelen a lengyelektől szénnel előállított áramot vásárolni, mert túl sokan álltak át villanyautókra.


 

A szankciókkal az EU nemhogy térden, hanem fejbe lőtte magát. Ha Németország és más tagállamok nem akarnak hidegben ücsörögni a télen, úgy már egyetlen köbméter gázt sem szabadna elégetni, hogy áramot termeljenek vele. Az Északi Áramlat 1 gázvezeték a hét eleje óta karbantartás alatt áll, ám az sem biztos, hogy július 22-én újra üzembe helyezik, mivel egy turbinát Kanadában szervizeltek és ők nem voltak hajlandóak a szankciók miatt visszaadni az orosz Gazpromnak. Berlin vehemensen ütötte Justin Trudeau fejét, hogy villámgyorsan küldje vissza az eszközt, különben bezuhan a német gazdaság az orosz gáz nélkül. Az ottawai kormány erre ígéretet is tett, ám a turbina még mindig nincsen úton.

Ha nem fog jönni a földgáz, akkor a vegyipar és a gyógyszergyárak kénytelenek lesznek csökkenteni a termelést és ez munkahelyek leépítésével is járni fog. Ezzel párhuzamosan hiány lesz festékekből, kozmetikai cikkekből, mosószerből és gyógyszerekből. A német kormány a jövő héten mutatja be az energia veszélyhelyzeti programját. Sok minden még nem szivárgott ki, de például a középületeket csak 19 C fokig szabad majd kifűteni. Ám benne van a távfűtés redukálása és a meleg víz korlátozása is. Több uszodát is már bezártak, hogy ezzel is csökkentsék a gázfelhasználást. A legutolsó lépcsőfoka a vészhelyzeti megoldásnak, hogy csak az úgynevezett „védett felhasználók” kaphatnak gázt, pl. az élelmiszerüzemek és gyógyszergyárak. Ekkor a lakosság már hidegben fog ülni, mivel az ő ellátásukat már nem tudják biztosítani. Németországban 25 millió háztartás fűt gázzal. Hát a zöldek álma valóra válik most és a karbonlábnyomukat befedi majd a hó.

Georg Spöttle - www.888.hu

 

Megjegyzések

  1. Megérdemlik ,ők is okozták a háborút , amit minden intézkedésükkel továbbra is támogatnak fegyverrel EU-s pénzel !
    Pusztulat a tömeg gyilkos sorosista brüsszelitákra !

    VálaszTörlés
  2. Szomorú látni a németek tönkremenetelét, jó lenne tudni ezt mennyiben saját maguknak okozzák önerőből ,vagy az Usa nak való vélt vagy valós kiszolgáltatottság következménye.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése